Pages

Friday, January 25, 2013

Cinta..


     Assalamualaikum.... selamat pagi korang, tu pun kalau korong baca di kala pagi heeeeee,, kemarin cerita kawin-kawin ,hari ini nak cerita bab cinta-cintun-cintan megi cintan miahahhahaa..... dikala pagi yang sejuk-sejuk ni terasa nak tulis etry bab cinta pulak, sebab ramai sangat orang tengah becinta zaman sekarang, tak kira budak-budak sekolah rendah pon dah kenai erti "COUPLE" itu.

      Zaman sekolah rendah saya dulu nak becinta pon tak tau hukhuk.... yew la dah kecik lagi kan. budak sekolah rendah sekarang macam-macam Teknologi dan ada, zaman saya dulu nak jumpa HP 315, pon susah owh... sekarang budak umur 3tahun pon dah maju la dah pandai guna ipax lagi.. 

 

     Nak cerita bab cinta, la apew yang dok p lari topip ke zaman-zaman dulu kala dan kini bahhahaha.... okey kembali kepada topip nak di bincangkan ini heeee... cinta ini ibarat roda yang berputar.. seumpama kadang-kadang kita di atas kadang-kadang kita di bawah, itu la manusia tak selalu nya di atas. ibarat kita yang tengah becinta, kadang-kadang kita rasa sayang sangat dekat pasangan kekasih kita kadang-kadang rasa tertanya-tanya "betoiiii.. ka ni aku suka dekat dye ni.. betoi ka aku nak betul-betul dengan dye ni" itu la bila orang becinta mesti ada perasaan tertanya-tanya. 

       Saya rasa korang mungkin pernah mendengar bahawa kehidupan kita ini tidak selalu nya indah, sepeti saya katakan kehidupan kita ini ibarat seperti sebuah roda yang berputar. sekejap kita berada di atas, sekejap kita berada di bawah. sekejap kita hidup senang, dan sekejap kita hidup susah.proses ini berulang-ulang sama aeperti sebuah roda yang berputar tanpa henti.

     

        Begitu juga dengan perhubungan kita bersama dengan pasangan. ianya sama seperti sebuah roda, seperti kehidupan yang kita lalui, kadang-kadang kita rasa gembira dengan pasangan kita. tetapi ada masanya,kita akan berasa sedih.  

         

        Macam-macam perkara boleh berlaku dalam berpasangan. ketika RODA kita berada di atas, segalanya adalah kegembiraan bersama-sama, tengok wayang bersama-sama, berkongsi kisah dan cerita, dan meluangkan masa, bersama dengannya. 

       Tetapi, apabila RODA kita berada di bawah, segalanya hanyalah kesedihan. mungkin disebabkan berlakunya perselisihan faham, terasa dengan sikap pasangan, atau berkecil hati menyebabkan perhubungan itu tidak manis danmenjadi hambar. pada waktu itulah kita sedar bahawa tidak segalanya indah dalam berpasangan. langit yang cerah tidak akan sentiasa cerah tanpa mendung dan hujan.

 “Kita dipandang baik kadangkala bukanlah kerana kita benar-benar baik, tapi kerana Allah menutup aib yang ada pada diri kita. Barangkali kalau aib kita dibuka dan didedahkan, tidak ada satu kebaikan apa pun pada diri kita di mata manusia.”


Pesanan dari saya untuk semua peringkat UMUR ~JANGAN buruk sangka !!JANGAN suke menipu !!JANGAN marah-marah !!JANGAN suke mengumpat !!JANGAN aib kan orang !!JANGAN fitnah orang !!JANGAN hina orang !!JANGAN minum arak !!JANGAN main nombor !!JANGAN buat maksiat !!JANGAN hisap Dadah !!JANGAN jAdi peragut !!JANGAN jadi perompaK !!JANGAN lumba haram !!JANGAN main judi !!JANGAN laWan makbapak !!JANGAN makan rAsuah !!jANGAN malukan orang !!JANGAN menengking orang !!JANGAN cepat melatah !!JANGAN kurang Hajar !!JANGAN tinggal solat !!

No comments:

Post a Comment