Pages

Saturday, March 31, 2012

Duniaku; Rasa Cinta Ajaib Nikmatnya

Anda tahu apa itu cinta ? Anda pernah rasa cinta itu ?

Indahnya rasa cinta itu, nikmatnya perasaan itu. Cinta itu membahagiakan. Kalau rasa derita, itu bukan cinta.
Cinta. Kita sering silap dalam menilai cinta. Sedangkan cinta itu tak pernah menipu kita. Tapi kita yang menggunakan cinta untuk menipu orang lain.
Cinta dan hati. Ia saling berkait rapat. Cinta itu rasanya di hati, cinta itu di nilai dengan akal yang waras. Cinta itu di semai melalui perbuatan. Jika cinta itu di khianati, maka resahlah hati, gundah gelana lah jiwa. Dunia seakan hilang serinya.
Ahhhh. Ini falsafah cinta aku sendiri. Hanya falsafah cinta eviSoraya.com yang belum menemui cinta suci, cinta sejati. Tengah-tengah malam macam ni memang ada saja perasaan itu hadir. Hati seorang hamba Allah yang ingin merasai indahnya nikmat cinta & kasih sayang yang sering diperkatakan oleh orang sekeliling.

Rasa cinta ajaib nikmatnya
Hanya nasib menentukan hidup
Tampak riang tetapi gelita
Duniaku
Aku tahu, indah alam maya
Merah hijau meliputi bumi
Langit biru tempat ku berlindung
Duniaku
Di manakah dosa hamba
Betapa begini…
Gelap gelita jadinya alam nyata
Ku hidup tidak berteman mungkin selamanya
Keindahan itu bukan milik daku
Tiap detik ku hidup berdoa
Moga esa mencurah kurnia
Hilang lenyap gelap yang menutup
Duniaku.
Nikmatnya rasa itu. Lagi nikmat bila ianya halal untuk kita dan selamanya menjadi milik kita seorang tanpa perlu berkongsi.
Bila hati dalam dilema, bila akal tak dapat nak buat keputusan, kepadaNya jua ku berserah. Perasaan itu ada. Fitrah insani. Tapi adakah selamanya akan menjadi milik kita ? seringkali ku terkeliru. Cinta yang bagaimanakah sebenarnya yang engkau inginkan dan yang engkau impikan ?
Kerana cinta. Seburuk mana orang itu pun, seteruk mana orang itu pun, sejahat mana orang itu pun, sehina mana orang itu pun; Cinta itu tetap ada. Kenapa begitu cinta ? kerana cinta sudah tersemat jauh di sudut hati. Sukar untuk di leraikan, sukar untuk di buang. Keliru. Dilema. Jalan manakah yang harus aku pilih ? siapakah yang harus ku tetapkan dalam membuat keputusan ?
Bukan mainan perasaan, bukan memainkan perasaan siapa. Sungguh, ku terkeliru. Biar ku pendam perasaan ini. Tak siapa yang tahu kecuali Allah. Mungkinkah kau juga dapat merasakan ?
Saya begini. Saya ada sebab saya tersendiri. Berdiam diri itu lebih baik. Kerana saya tak mampu nak menjawab segala persoalan anda.

No comments:

Post a Comment