Pages

Saturday, July 21, 2012

Gentlemen sejati


Seorang lelaki gentlemen tidak akan buang tabiat dengan tolong menarik kerusi untuk pasangannya atau membuka pintu kereta untuk pasangannya . Ianya mengingatkan saya kepada sesetengah spesis binatang jantan yang sanggup melakukan apa sahaja untuk mengawan dengan spesis binatang betina . Lepas mengawan blah..


1. Hargai wanita bukan buat wanita rasa dihargai
Inilah kesilapan terbesar yang sering dilakukan oleh kaum wanita . Mereka terlalu mahukan rasa ingin dihargai sedangkan apa yang penting adalah lelaki yang merhargai wanita . Lelaki yang membuatkan wanita rasa dihargai adalah berbeza dengan lelaki yang merhargai wanita .
2. Tahu kemampuan diri
Seorang lelaki yang gentlemen sentiasa berfikir menggunakan akal bukan nafsu . Lelaki yang gentlemen jika mahu membelanja seorang gadis dia akan ukur kemampuan sendiri . Tidak ada sebab untuk seorang lelaki gentlemen menyusahkan diri sendiri untuk memenuhi kehendak kaum wanita sedangkankeperluannya sendiri tidak terurus.
3. Popular di kalangan orang tua ?
Biasanya seorang lelaki yang gentlemen mudah dikenali oleh orang tua . Kerana sifat semulajadi bagi seorang lelaki gentlemen untuk menghormati orang yang lebih tua daripadanya . Lelaki yang gentlemen biasanya mudah bergaul dengan orang tua .
…..
Tetapi ! Lelaki yang gentlemen biasanya tidak akan membiarkan kaum wanita untuk melakukan sesuatu kerja yang lebih dari lelaki atau melakukan sesuatu yang kasar . Jadi perkara biasa jika kaum wanita duduk di meja makan dan lelaki order kepsi . Aku pun buat semua tu .
Takder mencarut-carut
Klu setakat nak cakap ” Anda ibarat bulan bla bla bla ” atau ” awaklah satu-satunya bla bla bla ” tapi bila dah putus cakap “B#rch , F#ck . bla bla bla ” Baik tak payah laaa .
Lihat gaya tuturnya lelaki yang gentlemen tidak akan menggunakan bahasa yang mencarut walaupun bersembang sesama lelaki !
Hanya berdua
Lelaki yang gentlemen tidak akan menggunakan orang tengah atau orang ketiga dalam menyelesaikan masalah . Jika dia mahu no anda dia akan minta terus dari anda ! Jika dia bergaduh dengan anda , percayalah orang yang terlibat hanya anda dan dia . Orang ketiga tidak diperlukan .

No comments:

Post a Comment